Przejdź do menu Przejdź do treści

Dr Józefa Matejek w składzie komisji oceniającej IV edycję konkursu grantowego „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego”

Z przyjemnością informujemy, że dr Józefa Matejek została powołana w skład komisji oceniającej IV edycję konkursu grantowego „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego”.

Do IV edycji konkursu, zgłosiło się 41 jednostek. Wnioskodawcami były głównie jednostki samorządu terytorialnego (PCPR, MOPS, MOPR) oraz organizacje pozarządowe działające w obszarze pieczy zastępczej.

Jako Instytut Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego cieszymy się, że jest tak wiele podmiotów, które chcą rozwijać aktywizację społeczną rodziców zastępczych – dbać o ich wizerunek, przyciągać nowych kandydatów do pieczy zastępczej, zapewniać im wsparcie wolontariatu i społeczności lokalnej.

Równocześnie przypominamy, że dr Józefa Matejek już trzeci rok z rzędu pełni rolę członka Komisji, czego gratulujemy. Dwudziestotrzyosobowe gremiom ekspertów  podjęło decyzję o dofinansowaniu projektów społecznych dla 10 podmiotów.

O konkursie

Istnieje wiele błędnych przekonań na temat motywacji, ról i przywilejów pieczy zastępczej oraz dzieci pozostających pod jej opieką. Dlatego rodziny zastępcze nie zawsze mogą liczyć na wsparcie przedstawicieli lokalnej społeczności.

W odpowiedzi na wyzwanie Fundacja Ernst & Young zorganizowało IV edycję konkursu „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – kampanie społeczne”. Celem konkursu było zorganizowanie kampanii społecznej na temat rodzicielstwa zastępczego w środowisku lokalnym. „Kampanię społeczną” definiuje się jako szereg różnych działań mających na celu zwiększenie wiedzy oraz zmianę myślenia i zachowania w zakresie rodzicielstwa zastępczego. Wydarzenia społecznościowe mogą wykorzystywać narzędzia i techniki reklamowe i public relations. Pierwsze z nich – kampanie reklamowe – mają na celu poszerzenie zasięgu (dotarcie do jak największej liczby osób z grupy docelowej), natomiast kampanie PR mają na celu pogłębienie tematu i zbudowanie relacji z odbiorcami kampanii.

Wyniki

Łączna pula nagród wyniosła 60 000 zł. Każde zgłoszenie było oceniane przez co najmniej dwie osoby w skali od 0 do 21. Warunkiem zakwalifikowania się do III etapu konkursu i otrzymania dofinansowania było uzyskanie minimum 18,00 punktów.

W ramach akcji społecznych na rzecz rodziców zastępczych zwycięski podmiot wykorzystał innowacyjne i kreatywne formaty dotarcia do grupy docelowej, wykraczające poza standardowe formy dotarcia, tj. ulotki, plakaty czy reklamy.

Wyniki konkursu znajdują się na stronie internetowej Fundacji EY.

Archiwa